Alone

  • 0
بسم الله الرحمن الرحيم
dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang... :)

Time nak beli maknan pagi td, ternampak seorang hamba Allah ni..
sorang2 je dia makan..

bukan pertama kali aku tengok dia sorang2.. tapi da banyak kali la jugak..
Terpaku jap perasaan aku time tu, sebab aku tengok dia macam ibarat aku tengok pantulan diri aku kot... forever alone
tapi aku nampak dia boleh survive n macam bahagia je..
Tapi aku? entalah.. susah jugak xde kawan yg selalu dengan kite ni...
Kalau tyme skola menengah dulu almost 24 hours kwn sentiasa disisi kot..kt plkn pon cmtu...
tapi bila dah masuk ukm ni...boleh perasan sendiri la kot...
Kadang2 aku merintih jugak...sebab ada kala nya susah nak survive... and hidup macam hambar kot wei..haha
Tapi aku lupa, yang bila mati pon xde orang nak teman melainkn amalan kite je an... So konklusi kalau kat dunia pon cm da putus fius xde teman ni lagi lah kalau kat akhirat... Camne la aku nak survive an nanti jika tiade bekalan amalan... parah!
And bila aku fikir balik, aku and anymous tadi dua2 mcm forever alone la jugak tapi apasal dia mcm xde apa2 masalah? korang rasa sebab apa?
ok so lain orang lain faktornya, bagi aku, beza aku dan dia adalah.. Mungkin dia  amek Allah sentiasa bersama dirinya tapi aku? faham2 sendiri la an...malu nak cakap...:'(
so Konklusi...
hebat macam mane pon kita, mewah macam mane pon hidup kita, pandai macam mane pon kita, banyak kawan macam mana pon kita...semua tu xkemane pon, kalau kita tak amek Allah bersama dengan kita. Sebab hebat, pandai, mewah itu sementare, yang kekal cuma Dia, Allah yang Maha Esa :')
dengan mengingati Allah hati menjadi tenang~ So last but not least, its okay forever alone but this time take Allah with you... Sebab after tu..i.Allah xde istilah forever alone dah :) hee

No comments:

Post a Comment