Foreigner

  • 0
                                              بسم الله الرحمن الرحيم
dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang... :)

                   tadi pergi Hentian Kajang. Tak rancang pon nak pergi, tapi tetiba je...sebab nak survey Catering untuk Dinner Kolej. Ingatkan post dinner ni senang, rupa-rupanya Allah, tidak semudah yang kusangka. ok bukan itu sebernanya yang hendak di cerita, hee maaf2!

ok sebenarnya nak cerita ni. Time balik naik teksi tadi, ada seorang
foreigner ni. friendly betol.
haha sempatlah borak jugak dalam kereta. Happy betol tengok dia borak dengan kitorang. Dia dari Iran. sebenarnye nak borak banyak, tapi memandangkan english aku ni tak berape nak fluent sangat, jadi sikit jelah2 yang mampu. Pengajaran, belajar bahasa ni bukan sekadar writing, yang paling penting speaking.!
Yang xsangka bile dia cakap "saya suka bahasa Malay" easy, wah, orang luar pun suka bahasa kita, Malu la kalau ada rakyat Malaysia sendiri yang lebih mengagungkan bahasa asing.
Proud to be ukm student. hee
Martabatkan bahasa Melayu. kalau bukan kita siapa lagi.
eh *tetibe haha

jadi yg bestnya bile dok ukm ni, barulah ada peluang nak sembang2 dengan foreigner kot.
Walaupun english aku terabur, tapi hentam sajelah. ade certain foreigner tu pon cakap "its okay, its fun" :) setakat ni yang aku dah pernah bercakap dengan foreigner dari negara kazastan, iran, china, korea, indonesia, afganistan. tu jela kot. haha tu pon borak sebab aku jage kiosk kat kolej. Jadi sementara nak tunggu fries tu masak, sempatlah jugak borak2.. most dorang tengah buat master n phd.  Jadi bagi aku best lah kot..pengalaman an.. Conclusion jaga lah kiosk :P haha xdelah gurau je..
try la, best kot :) okok tata! hope to see u again :)

No comments:

Post a Comment