cinta~

  • 0
بسم الله الرحمن الرحيم
dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang... :)

cinta...
pernah jatuh cinta ? 
kalau pernah.. Alhamdulillah anda manusia yang normal :)
cinta itu indah kan?
tapi kadang-kadang boleh jadi sangat menyakitkan..sakit sangat3, kalah kanser kot.. 
ceh gaye cakap macam lah aku pernah rase sakit kanser..hee 
sakit dia, sampai ada yang trauma yang untuk jatuh cinta sekali lagi...

cinta itu juga menguatkan, malah mampu menyuntik semangat menjulang-julang..
tapi kadang-kadang cinta itu juga boleh melemahkan..


cinta itu juga bisa membuatkan sesorang mendorong ke Syurga,
tapi kerana Cinta itu juga boleh mengheret seseorang ke neraka..

hebatkan kuasa Cinta? 
jadi hati-hati sebelum bercinta
hati semasa bercinta
dan hati-hati selepas bercinta...

kadang-kadang aku rasa aku penipu,
aku cakap aku suka dia..tapi betul ke aku betul-betul cinta dia..
kalau aku cinta, kenapa aku dah usik iman dia..
kalau aku cinta dia kenapa aku jadi punca dia tak jaga ikhtilat..
kalau aku cinta dia kenapa aku jadi asbab dia buat dosa...
kalau aku betul-betul sayang abah, kenapa aku masih tak tutup aurat dengan sempurna..

Sesungguhnya yang di namakan cinta itu adalah apa-apa yang mendorong ke jalan mencapai RedhaNya...
Sekiranya ia membawa ke neraka itu bukan cinta namanya!
Jika Cinta, bukan sekadar ungkapan tetapi perlu buktikan!
Last but no least, Selamat Bercinta :)



Cinta itu hanyalah ujian buat kita, kerana Dia mahu mentarbiah jiwa-jiwa kita yang lemah ini untuk mencintaiNya dahulu melebihi segalanya. #Chenta by Inche Gabbana 





No comments:

Post a Comment