Hargailah~

  • 0
بسم الله الرحمن الرحيم

dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang... :)

Isnin, 12 Mac 2013

'Azri, ada benda yang aku nak share ni' -Amin-

'Sori aku busy wei' - Azri



'kalau petang ni kau free ke? or malam ni ke?' -Amin-

 'hmm..sorry. lain kali kita whatsapp boleh? aku busy lah..minggu ni jadual aku, serious pack, sekejap lagi ade meeting..tesis pon tak siap lagi ni..esok ade presentation plak tu..sorry sangat-sangat bro..harap kau faham aku' -Azri-

'Tapi..ni penting ni' -Amin-

'Weekend ni kita jumpa k? kat tempat biasa' -balas Azri

'k' balas Amin dengan perasaan yang begitu hampa.

Rabu, 16 Mac 2013

"Tut...tut."bunyi telefon Azri berbunyi menandakan ada mesej masuk.

' Salam, Amin baru sahaja meninggal dunia pagi tadi kerana menghidap penyakit kanser otak tahap 4... Semoga roh arwah di cucuri rahmat dan ditempatkan dalam golongan yang beriman. Mohon sebarkan..'
-0142344321-

'Ya Allah apa aku dah buat sebelum ni..'

Azri tutup fon... Nangis..Sentap..terkedu..

Konklusi

Sesibuk mana pun kita study.. kerja.. assigment... ingatlah orang tersayang! hargailah mereka sebelum mereka tiada terutama kedua ibu bapa kita. Bak satu tweet ni...
Exam boleh repeat. Mak ada satu je
Jadi, sebelum terlambat, sebarkanlah kasih sayangmu... sebarkanlah kebahagiaan itu.. Jangan sampai tehantuk baru terngadah! Kejar akhirat..i.Allah dunia follow sekali :)






No comments:

Post a Comment