Beli online

  • 0
بسم الله الرحمن الرحيم
dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Penyayang... :)

Ada orang suka beli online..ada orang anti beli melalui online.
Mungkin pengalaman dan persepsi masing-masing yang buat kita rasa macam tu..
Adat lah tu an hidup ni, suka tak suka tu.
Dan aku...tergolong dalam kategori yang suka. 
Sampai ada kawan aku cakap..'Ain ko ni, apa je yang tak online..' haha 
nak buat camne, ade yang jalan yang lebih mudah, kenapa nak pilih yang susah...hee 
Sebab apa, sebab bagi aku beli online ni senang, cepat, tak yah nak beratur panjang...
Tapi, aku akui bahawa ada jugak kelemahan dia.
Jadi, ni lah antara laman web yang jual pakaian yang aku prefer beli...
1) nile 
Yang ni aku dah pernah beli, memang puas hati dan murah-murah :)
Banyak jubah yang fashion murah-murah. Kalau nak jadi agen dropship pon boleh.
Kalau dia sale, sriyesly murah gila. Ada satu baju kurung tu rm33 sekali postage dan memang berkenan sangat. Tapi tulah lambat sangat dah abes stok.. huhu nangis tak berlagu :'(

Tapi bukan baju-baju je ok. Boleh beli novel, buku, tiket ets, tiket bas, tiket flight. Tak yah lah susah-susah nak pergi Kajang or Kl Sentral after ni dah. Dunia di hujung jari..hee 

Antara laman web tiket bas :


Tak susah pun nak beli melalui online ni. Hanaya beberapa step mudah.

1. Order apa yang kita nak. Isi lah kalau apa yang dia suruh isi.
2. Bayar mengikut harga yang telah dipersetujui sama ada melalui banking online atau cash deposit machine or kat kaunter ke..Pastikan no akaun dan nama penjual tu betul.
3. Printscreen / tangkap gambar sebagai bukti yang kita dah bayar.
4. Goyang kaki sambil tunggu abang posman hantar barang tu.

*Pastikan yakin dan tahu serba sedikit tentang latar belakang penjual or syarikat tu before beli sebab kes penipuan semakin berleluasa. Jadi, semoga berjaya! :)

No comments:

Post a Comment